Saturday, September 12, 2009

Sayang

Seringkali aku amati pasangan suami isteri, pasangan kekasih berberkasih. Dan kadangkala aku hairan mengapa mereka boleh bertengkar, bergaduh, bercerai, memaki hamun dan sebagainya. Tidakkah mereka sayang sesama mereka? Tidakkah mereka kasih antara mereka?

Aku lihat dan aku faham tentang konsep sayang ini mungkin orang lain akan katakan mustahil, mungkin orang lain kata yang ia hanya wujud dalam cerita dongeng, mungkin orang akan menampar aku dan katakan, "Bangun dan lihat dunia yang sebenar!" tetapi ini adalah aku.

Jika hendak sayang, sayanglah dengan ar-Rahman.
Jika hendak kasih, kasihlah dengan ar-Rahim

Bagaimana hendak sayang dengan ar-Rahman, berkasih dengan ar-Rahim?

Tatkala anda tahu yang sayang anda itu ikhlas...

Pabila sayang yang diberikan itu tidak perlu apapun sebagai timbal balasnya

Anda masih sayang, bila dia tidak lagi sayang pada anda
Anda masih kasih, bila dia tidak lagi kasih pada anda
Anda masih mampu tersenyum walau dia bermasam terhadap anda
Anda masih mampu sayang walaupun dia benci kepada anda
Anda masih menerimanya dalam apa jua keadaan

Kerna sayang anda tidak perlukan hadiah dari dia
Kerna sayang anda tidak perlukan ucap kasih dari dia
Kerna sayang anda tidak perlukan sayang dari dia
Kerna kasih anda tidak perlukan kasih dari dia
Kerna sayang anda adalah semata-mata kerna anda sayang.

Tidakkah indah dunia ini dengan kasih sayang yang sebegitu?

Jika orang lain katakan aku ini hidup dalam dunia fantasi,
Maka marilah bersama ke dalam dunia fantasi aku ini.

1 comment:

readikara said...

fantasi hang yg ade realiti nyer..yg ade benarnye...

Lebih baik ada fantasi drp xde akal tuk berfikir n xde hati tuk merasa..hehehehe...

chaiyokk!!!